wtorek, 1 grudnia 2015

ORP "Orzeł" - okręt podwodny

ORP "Orzeł" - okręt podwodny
ORP "Orzeł" był jednym z dwóch bliźniaczych, nowoczesnych okrętów podwodnych zamówionych w holenderskich stoczniach drugim był ORP Sęp

Budowa

N.V. Koninklijke Maatschapij 'De Schelde', Vlissingen (Holandia)
Wodowanie15.01.1938
Wcielenie do służby 02.02.1939
Długość całkowita 84 m
Szerokość 6,7 m
Średnie zanurzenie     4,17 m
Głębokość zanurzenia dopuszczalna 100 m, peryskopowa 10-12 m, czas zanurzania 50 s
Wyporność nawodna 1110 t, podwodna 1473 t
Silniki 2 silniki wysokoprężne typu 6QD42 Sulzer o łącznej mocy 4'740 KM,
2 silniki elektryczne typu Brown Boveri o łącznej mocy 1'100 KM,
baterie akumulatorów 200 ogniw
Prędkość maksymalna nawodna 19,4 węzła, podwodna 9 węzłów
Zasięg nawodny 7000 Mm / 10 węzłów, podwodny 100 Mm / 5 węzłów
Zapas paliwa normalny 67,5 t, pełny 123,5 t
Czas nieprzerwanego pobytu pod wodą20 godzin przy prędkości 5 węzłów
Autonomiczność90 dni
Uzbrojenie1x105mm Bofors wz.25 na lawecie L/41,
2x40mm wz.36 na lawecie L/60 typu Bofors
w wodoszczelnej studzience na kiosku,
1x13,2mm nkm Hotchkiss na podstawie morskiej R4SM,
12 wyrzutni torpedowych 550 mm z reduktorami do torped 533 mm
(4 wyrzutnie na dziobie, 4 na pokładzie śródokręcia i 4 na rufie),
20 torped
Załoga6 oficerów i 54 podoficerów i marynarzy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz